Obchodní podmínky

Tyto obchodní podmínky („OP“) upravují práva a povinnosti vyplývající ze smlouvy na dodání zboží nebo služby, nebo ze smlouvy nájemní podle čl. 10 těchto OP („smlouva“) uzavřené mezi obchodní společností Adrop s.r.o. se sídlem Vinohradská 2165/48, 120 00 Praha 2, IČO 27312925, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, vložka C, oddíl 152307, tel. 484 800 980, info@adrop.cz („Adrop“) a zákazníkem.


Adrop sděluje, že neplatí omezení pro dodání zboží nebo poskytnutí služby („zážitku“), není-li u jednotlivé nabídky v internetovém obchodě uvedeno jinak.
Adrop neúčtuje žádné další poplatky za prostředky komunikace na dálku nebo obdobné platby, ale bude účtovat náklady na dodání. Adrop nepožaduje platit zálohu nebo obdobnou platbu, s výjimkou zaplacení později dle čl. 4 a jistoty dle čl. 10.11 těchto OP, za zážitek či zboží objednatel platí předem. Ceny jsou uváděny v Kč daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění.

Je-li stranou smlouvy spotřebitel, je oprávněn odstoupit od smlouvy podle čl. 6.2 těchto OP. V případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží, není-li v internetovém obchodě uvedeno jinak.

Platnost zážitku je omezena. Období pro uskutečnění rezervace může být kratší, než platnost zážitku, zejména z důvodu poskytování zážitku jen v sezóně.

Adrop je oprávněna odepřít plnění zážitku v případě, že zákazník, popř. další osoby přítomné se zákazníkem, budou pod vlivem alkoholu, drog nebo jiných návykových či omamných látek, případně když zákazník nebude zdravotně způsobilý zážitek využít a v takovém případě Adrop není povinna vrátit cenu zážitku. O zdravotní způsobilosti zákazníka rozhoduje osoba, která řídí plnění zážitku na místě plnění. Uvede-li zákazník při nákupu nebo rezervaci zážitku nebo nákupu zboží chybně e-mail zákazníka, Adrop nevrací zaplacenou cenu zážitku a neodpovídá za škodu, která vznikla v souvislosti s uvedením chybného e-mailu, a to ani v případě, že se e-mail vrátí jako nedoručitelný.


Je-li stranou smlouvy spotřebitel, řídí se smlouva zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („OZ“), a zákonem č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Není-li stranou smlouvy spotřebitel, řídí se vztahy podle OZ.

Adrop je oprávněna při komunikaci se spotřebitelem použít automatický telekomunikační systém nebo faxový přístroj jen s předchozím souhlasem spotřebitele; jiný prostředek komunikace na dálku umožňující individuální jednání může použít jen v případě, že spotřebitel jeho použití neodmítl. Tímto postupem spotřebiteli nesmí vzniknout náklady.

Spotřebitelské recenze Adrop získává přímo od spotřebitele, kdy na e-mail spotřebitele, který spotřebitel použil při objednání zážitku nebo zboží, Adrop zasílá po splnění zážitku nebo odevzdání zboží žádost o spotřebitelskou recenzi a přijde-li odpověď od spotřebitele, Adrop ji následně zveřejňuje v internetovém obchodě.


1. Vymezení pojmů


1.1. Objednatelem je osoba, která koupí nebo má v úmyslu koupit zážitek nebo zboží.


1.2. Zákazník je objednatel nebo osoba, které má být plněno ze smlouvy.

1.3. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Adrop nebo s ní jinak jedná.


1.4. Zážitek je služba, kterou poskytuje Adrop zákazníkovi.


1.5. Dodavatel je osoba, která Adrop dodává zboží nebo zážitek a poskytuje služby na místě plnění. Dodavatelem může být ve stanovených případech přímo Adrop.


1.6. Internetový obchod je webová stránka www.adrop.cz, na které zákazník může nakoupit zážitek nebo zboží.


1.7. Dárkový balíček je zásilka obsahující informace o zážitku a o době platnosti zážitku, kód zážitku, tyto OP a formulář pro odstoupení od smlouvy.


1.8. Univerzálním zážitkem je zážitek, který lze v době platnosti vyměnit za jiný zážitek s doplatkem nebo bez doplatku ceny.


1.9. Zážitkový balíček je zásilka obsahující věci sloužící k plnění zážitku, kterou Adrop zasílá zákazníkovi po zakoupení zážitku v termínu plnění zážitku v případech, kdy je dodavatelem přímo Adrop.


2. Informace o ochraně osobních údajů

2.1. Adrop v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů („GDPR“) tímto informuje, že pro splnění smlouvy, pro provedení opatření před uzavřením smlouvy, pro splnění právní povinnosti nebo z důvodu oprávněného zájmu bude zpracovávat osobní údaje fyzických osobu v rozsahu: jméno, příjmení, datum narození, bydliště, e-mailová adresa, telefon. Osobní údaje jsou kategorie adresní a identifikační.


2.2 Adrop informuje, že:


(i)   osobní údaje budou zpracovávány pro účel: evidence, zpracování nabídky, uzavření smlouvy, plnění smlouvy, provedení rezervace, informování dodavatele zážitku o nástupu zákazníka k plnění zážitku, dodání zboží nebo vyřízení reklamace, a to na základě některého právního důvodu zpracování;


(ii)   mezi další příjemce osobních údajů patří: účetní poradce Adrop, daňový poradce Adrop, dodavatel služeb Adrop, IT specialista Adrop, dopravce nebo držitel poštovní licence;


(iii)  bude zpracovávat osobní údaje po dobu trvání smlouvy a na dobu dalších 3 let po skončení smlouvy;


(iv)  zákazník má právo požadovat od Adrop přístup k osobním údajům, opravu, výmaz, omezení zpracování osobních údajů, dále má zákazník právo na vznesení námitky proti zpracování osobních údajů a na přenositelnost osobních údajů k jinému správci;

(v)   poskytnout osobní údaje není povinností a poskytne-li zákazník osobní údaje se souhlasem, má právo souhlas odvolat,


(vi)  zákazník má právo podat stížnost na způsob zpracování osobních údajů u Úřadu na ochranu osobních údajů, na adrese Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, www: https://www.uoou.cz;


(vii)  nedochází k automatickému rozhodování ani k profilování zákazníků.


(viii) zákazník má právo získat od Adrop potvrzení, zda osobní údaje jsou či nejsou zpracovávány, případně kopie zpracovávaných osobních údajů.


2.3 Žádosti, námitky a jiné uplatnění práv lze zasílat do sídla Adrop nebo na e-mail: gdpr@adrop.cz


2.4 Adrop podrobněji sděluje, že fyzická osoba má právo na výmaz osobních údajů, jestliže


(i)  osobní údaje již nejsou potřebné pro účel, ke kterém byly zpracovávány,


(ii) fyzická osoba odvolá souhlas a neexistuje další právní důvod pro zpracování,


(iii) fyzická osoba vznese námitky proti zpracovávání osobních údajů zpracovávaných společností Adrop na základě právního důvodu oprávněný zájem správce nebo vznese námitky proti automatizovanému individuálnímu rozhodování nebo proti profilování,


(iv) osobní údaje byly zpracovávány protiprávně,


(v)  osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti,


(vi) osobní údaje byly shromážděny v souvislosti s obchodními sděleními.


2.5 Zákazník spolu se souhlasem s těmito OP bere na vědomí, že Adrop je na základě § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, oprávněna využít v souvislosti s prodejem služeb nebo zboží jeho e-mail za účelem šíření obchodních sdělení týkajících se obdobných služeb nebo zboží zakoupených zákazníkem. Zákazník je oprávněn souhlas odvolat. 


2.6 Internetový obchod používá k personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním internetového obchodu zákazník s používáním cookie souhlasí.

2.7 Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.


3. Uzavření smlouvy 


Předmětem smlouvy je závazek Adrop dodat zákazníkovi zážitek nebo zboží, závazek zákazníka zaplatit za zážitek nebo zboží cenu a zážitek nebo zboží čerpat za podmínek dle těchto OP.


Objednávka je návrhem na uzavření smlouvy. Smlouva je uzavřena potvrzením objednávky ze strany Adrop. Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Zákazník, který není objednatelem, se stává oprávněnou osobou ze smlouvy až okamžikem, kdy se smlouvou projeví souhlas, zejména přihlášením kódu zážitku prostřednictvím Adrop na www.adrop.cz/rezervace rezervací termínu zážitku, prodloužením doby platnosti zážitku, nástupem k plnění zážitku nebo převzetím zboží. Objednatel je povinen seznámit zákazníka se smlouvou a těmito OP. Do projevení souhlasu se smlouvou a těmito OP zákazníkem má práva ze smlouvy objednatel.

3.1 Objednávka


Objednat zážitek nebo zboží lze (i) objednávkovým formulářem v internetovém obchodě, (ii) e-mailem, (iii) telefonicky nebo (iv) osobně.


Objednáním telefonicky či e-mailem objednatel potvrzuje, že se seznámil s OP v internetovém obchodě a že s uzavřením smlouvy za podmínek v nich uvedených souhlasí. Je-li to uvedeno v popisu zážitku v internetovém obchodě, je zákazník povinen se seznámit i s obchodními podmínkami dodavatele, které mu Adrop sdělí, a dodržovat povinnosti v nich uvedené. Smlouva mezi Adrop a objednatelem je v případě telefonické nebo e-mailové objednávky uzavřena zaplacením.

Objednávku odešle objednatel do Adrop prostřednictvím tlačítka Objednávka zavazující k platbě.

Uzavřená smlouva bude v elektronické podobě uložena u Adrop. Adrop neumožňuje ke smlouvě přístup.


3.2 Potvrzení objednávky


Potvrzení objednávky provádí Adrop e-mailem. Adrop si vyhrazuje právo nepotvrdit a nepřijmout objednávku a neuzavřít smlouvu, a to i bez udání důvodů.

Nabídku učiněnou během telefonického hovoru Adrop potvrdí spotřebiteli bez zbytečného odkladu v textové podobě, zejména e-mailem. Spotřebitel je nabídkou vázán až poté, co projeví svůj souhlas e-mailem nebo podpisem potvrzení nabídky na listině.


3.3 Plnění smlouvy


Zážitek Adrop splní zákazníkovi, který bude čerpat zážitek v době platnosti zážitku, kdykoliv v době platnosti zážitku. Zážitek spočívající v nájmu Adrop splní dodáním zážitkového balíčku zákazníkovi na místo plnění zážitku. Adrop splní smlouvu na dodání zboží a povinnost odevzdat zboží tím, že zákazník zboží převezme od Adrop, přepravce nebo dodavatele.


Zákazník je povinen sám posoudit, zda je zdravotně a fyzicky způsobilý k bezpečné účasti na zážitku. Informace o případných omezeních a dokumentech nutných k plnění zážitku nebo užívání zboží (např. věk, zdravotní a tělesná způsobilost, zdravotní prohlídka) jsou uvedeny v nabídce v internetovém obchodě u zážitku nebo u zboží. Zákazník je povinen předložit při plnění zážitku všechny potřebné dokumenty nutné k účasti na zážitku.


Adrop není povinna vrátit cenu zážitku v případě, že se zákazník neprokázal platnými nebo úplnými dokumenty, které jsou v souvislosti s poskytnutím zážitku požadovány.


Zákazník využívá zážitek zcela na svou vlastní odpovědnost. Zákazník je povinen dostavit se na vlastní náklady ve sjednaném termínu na místo plnění zážitku.


Zákazník se před čerpáním zážitku prokáže platným kódem zážitku. Pokud zákazník nepředloží před poskytnutím zážitku platný kód zážitku, nebude mu zážitek splněn a Adrop není povinna vrátit cenu zážitku.


Zákazník, který je mladší než 15 let, je oprávněn čerpat zážitek jen za doprovodu a dohledu zákonného zástupce nebo jiné dospělé osoby, jinak Adrop není povinna zážitek plnit a není povinna vrátit cenu zážitku.

Zákazník, který je mladší 18 let a starší 15 let je povinen poskytnout písemný souhlas zákonného zástupce s čerpáním zážitku bez doprovodu, jinak Adrop není povinna zážitek plnit a není povinna vrátit cenu zážitku.


3.4 Platnost zážitku


Doba platnosti zážitku a univerzálního zážitku je uvedena v informaci o zážitku. Po uplynutí doby platnosti zážitku zaniká právo zákazníka na poskytnutí zážitku a zaniká povinnost Adrop splnit zážitek. Období pro uskutečnění rezervace může být kratší než platnost zážitku, zejména z důvodu poskytování zážitku jen v sezóně.


V případě zániku doby platnosti zážitku nemá zákazník právo na vrácení ceny zážitku.


3.5 Prodloužení platnosti zážitku


Zákazník je oprávněn žádat o prodloužení platnosti zážitku. Adrop není povinna prodloužení sjednat. Platnost zážitku Adrop může prodloužit o dalších 6 měsíců za cenu 690 Kč, či o další 1 rok za cenu 990 Kč, a to pouze jednou. Zážitek nemůže být směněn zpět za peníze.


Dohodu o prodloužení platnosti zážitku je nutné uzavřít nejpozději v poslední den platnosti zážitku. Dohodu lze uzavřít v internetovém obchodě. Pokud by po uzavření smlouvy a před prodloužením zážitku byla cena zážitku změněna, je zákazník povinen rozdíl v ceně Adrop zaplatit do 10 dnů od vyzvání Adrop, jinak nebude zážitek prodloužen. 
 
Doba platnosti zážitku, který zákazník vymění za univerzální zážitek, se shoduje s dobou platnosti univerzálního zážitku.


4. Cena a platební podmínky


Cena je uvedena v objednávce. Cena v objednávce má přednost před cenou v internetovém obchodě.

Cena může být uhrazena některým z následujících způsobů:

a) Platba kartou online v internetovém obchodě,

b) Platba kartou na prodejně Adrop,

c) Převodem z bankovního účtu,

d) Poukázkou (benefity, stravenky, šeky),

e) Hotově kurýrovi,

f) Hotově na prodejně Adrop,

g) Platba „Twisto“,

h) Jiným způsobem uvedeným v internetovém obchodě.

Adrop nepožaduje platit zálohu nebo obdobnou platbu, s výjimkou odložené platby dle čl. 4 a jistoty dle čl. 10.11 těchto OP.

Ceny jsou uváděny v Kč včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění.


K ceně bude připočten paušální poplatek stanovený v závislosti na způsobu zvoleného doručení zboží, dárkového balíčku a/nebo zážitkového balíčku, je-li doručení objednáno.


Zvolí-li objednatel v internetovém obchodě pro zaplacení zážitku nebo zboží možnost doplatit později („Odložená platba“), je povinen v okamžiku objednání zaplatit pouze zálohu a zbytek ceny doplatit v časovém období uvedeném při objednání na bankovní účet Adrop.

V případě, že cena nebude řádně a včas doplacena celá, Adrop není povinna plnit a není povinna vrátit zálohu ani další platby zaplacené na zážitek.

Platba „Twisto“ je poskytována společností Twisto payments a.s., IČ: 01615165, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 19085, se sídlem Újezd 450/40, Malá Strana, 118 00 Praha 1 (“Twisto”) na základě postoupení pohledávky na úhradu kupní ceny s prodlouženou splatností na společnost Twisto, a to za podmínek uvedených ve Všeobecných obchodních podmínkách pro zákazníky služby „TWISTO “. Zákazník volbou služby Twisto prohlašuje, že je svéprávný a starší 18 let a zároveň si je vědom toho, že služba platba “Twisto” je určena pouze osobám splňujícím uvedené požadavky. V případě, že zákazník využije službu „Twisto“ zprostředkovanou Adrop a poskytovanou ze strany společnosti Twisto, je zákazník povinen uhradit platbu (tj. celkovou kupní cenu a náklady na dopravu zboží) do 14 dnů ode dne odeslání zboží či objednání zážitku. Zákazník bere na vědomí, že v případě využití služby “Twisto” je objednávka zboží nebo zážitku závazná a neslouží jako rezervace. Zákazník souhlasí s tím, že volbou služby Twisto v nákupním košíku Adrop a po následném schválení žádosti společností Twisto, akceptuje „Všeobecné obchodní podmínky pro zákazníky služby „TWISTO “. 

5. Doručení zboží a dárkového nebo zážitkového balíčku 


5.1 Doručení na adresu dodání

Adrop se zavazuje doručit zboží nebo dárkový balíček, je-li vydáván, zákazníkovi na místo, které je uvedeno v objednávce jako místo dodání, a zážitkový balíček na místo, které zákazník v internetovém obchodu uvede jako místo plnění zážitku. Je-li dodavatelem přímo Adrop a platí-li, že zákazník zážitek nakoupí přímo pro sebe, dárkový balíček není vydáván.


Dárkový balíček nebo zážitkový balíček Adrop odevzdá zákazníkovi bez zbytečného odkladu po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů po splnění těchto podmínek: (i) potvrzení objednávky a (ii) přijetí platby ceny na účet Adrop.

Za odevzdání zboží, dárkového balíčku a/nebo zážitkového balíčku se považuje jeho převzetí zákazníkem nebo jinou oprávněnou osobou zdržující se v době doručení na místě dodání nebo místě plnění. Zákazník nebo jiná osoba svým podpisem stvrdí převzetí zboží, dárkového balíčku a/nebo zážitkového balíčku.

V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. 

Při převzetí zboží od přepravce je zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí zákazník zásilku od přepravce převzít. Pokud zákazník takto poškozenou zásilku převezme, je povinen poškození popsat v předávacím protokolu přepravce a podat stížnost Adrop stejným způsobem, jako podává reklamaci.

V případě nepředvídatelných okolností nebo v případě okolností nezávisejících na vůli stran, jako jsou například všechny případy vyšší moci, které brání dodržení sjednané dodací lhůty, se tato dodací lhůta prodlužuje o dobu trvání těchto okolností; mezi ně patří zejména ozbrojené konflikty, úřední zásahy a zákazy, zdržení v dopravě a proclení, škody způsobené dopravou, nedostatek energií a surovin, kolektivní spory a jiné pracovněprávní spory se zaměstnanci stejně jako výpadek důležitého, těžko nahraditelného dodavatele, epidemie. Tyto jmenované okolnosti opravňují k prodloužení dodací lhůty také tehdy, pokud nastanou u subdodavatele.

Má-li Adrop zákazníkovi zboží odeslat, je zákazníkovi odevzdáno v okamžiku, kdy mu ho předá dopravce.

Je-li Adrop v prodlení s odevzdáním zboží, může zákazník od smlouvy odstoupit, nesplní-li Adrop svoji povinnost ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu zákazník poskytl. Zákazník může od smlouvy odstoupit bez dodatečné lhůty jen v případě, že Adrop odmítl plnit nebo je plnění v určeném čase nezbytné s ohledem na okolnosti při uzavření smlouvy anebo zákazník sdělil Adrop před uzavřením smlouvy, že je dodání v určitý čas nezbytné. Adrop vrátí bez zbytečného odkladu po odstoupení od smlouvy zákazníkovi všechna peněžitá plnění, která podle smlouvy uhradil.

5.2 Osobní odběr na pobočce


Zákazník je oprávněn po dohodě s Adrop odebrat zboží, dárkový balíček nebo zážitkový balíček v sídle Adrop kdykoliv v pracovní době, nejpozději do 14 dnů po objednání, není-li sjednáno jinak.


5.3 Dodání e-mailem


Dodání e-mailem je možné zvolit, nabízí-li jej internetový obchod, a je-li to podle povahy zážitku možné.


6. Odstoupení od smlouvy 


6.1. Odstoupení od smlouvy ze strany Adrop


Adrop má právo odstoupit od smlouvy v následujících případech:


(i) V případě zrušení poskytování zážitku


Adrop si vyhrazuje právo kdykoliv odstoupit od smlouvy v případě zrušení poskytování zážitku nebo prodeje zboží. O zrušení poskytování zážitku nebo prodeje zboží informuje Adrop zákazníka do 5 dnů od okamžiku, kdy se o zrušení Adrop dozví. Zákazník má v tomto případě právo na vrácení zaplacené ceny.

Zákazník je oprávněn namísto vrácení ceny objednat jiný zážitek nebo zboží. Zákazník uhradí případný rozdíl v ceně zážitků nebo zboží. Přeplatek Adrop vrátí zákazníkovi.


(ii) Z důvodu podstatného porušení povinnosti ze smlouvy zákazníkem


Adrop je oprávněna odstoupit od smlouvy v případě podstatného porušení povinnosti zákazníkem. Podstatným porušením povinnosti je zejména případ, kdy zákazník nepředloží řádné dokumenty potřebné pro plnění zážitku, nedostaví se na místo plnění v rezervovaném termínu, dostaví se na místo plnění ve stavu nezpůsobilém pro plnění zážitku, zejména když je zákazník pod vlivem alkoholu, drog nebo jiných návykových či omamných látek, nebo když další osoby přítomné se zákazníkem budou pod vlivem alkoholu, drog nebo jiných návykových či omamných látek, zákazník použije zážitkový balíček či jeho obsah v rozporu se smlouvou, zákazník mladší 15 let se dostaví bez zákonného zástupce, zákazník mladší 18 let a starší 15 let se dostaví bez písemného souhlasu zákonného zástupce nebo v jiném případě, kdy je uvedeno, že Adrop nevrací cenu zážitku nebo jinou platbu. V případech uvedených v tomto odstavci Adrop nevrací cenu zážitku vzhledem k tomu, že Adrop má právo na zaplacení smluvní pokuty ve výši ceny zážitku a Adrop je oprávněna jednostranně započíst smluvní pokutu na vrácenou cenu zážitku.

(iii) Z důvodu nepochybné chyby v psaní


Adrop je oprávněna odstoupit od smlouvy v případě, že zákazník koupil zážitek nebo zboží za cenu, která zjevně neodpovídá ceně obvyklé a je nepochybné, že jde o chybu v psaní. Zejména zjevně neodpovídá cena, která je o řád nižší než cena obvyklá, kdy je nepochybné, že u ceny zážitku nebo zboží v internetovém obchodě nebo na dokladu ke koupi chybí z důvodu chyby v psaní některá číslice v kupní ceně. Zákazník má v tomto případě právo na vrácení zaplacené ceny.


6.2. Odstoupení od smlouvy ze strany zákazníka


Zákazník má právo odstoupit od smlouvy v následujících případech:


(i) V případě podstatného porušení smlouvy ze strany Adrop. Zákazník má v tomto případě právo na vrácení zaplacené ceny.

(ii) Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce, ve lhůtě:

(a) 14 dní od uzavření smlouvy na zážitek v případě, že pro zaplacení využil Odloženou platbu podle čl. 4 těchto OP, nebo

(b) 30 dní od uzavření smlouvy na zážitek, nebo

(c) v případě odstoupení od smlouvy na dodání zboží ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží - spotřebitelem nebo jím určenou třetí osobou odlišnou od dopravce, je-li předmětem smlouvy několik kusů zboží, pak převzetím posledního kusu zboží, je-li předmětem smlouvy dodávka zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, pak převzetím poslední položky nebo části.


Výše uvedené platí, pokud byla smlouva uzavřena distančním způsobem, zejména v internetovém obchodě, nebo telefonicky.

Spotřebitel může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči Adrop, zejména formulářem pro odstoupení od smlouvy, který je oprávněn, nikoliv povinen užít.

V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší. Zboží, které spotřebitel od Adrop obdržel, musí být Adrop vráceno do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Lhůta je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím.

V případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží nebo dárkového balíčku, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za navrácení zboží nebo dárkového balíčku, jestliže toto zboží nebo dárkový balíček nemohou být vráceny pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Spotřebitel uhradí poměrnou část ceny zážitku, jehož plnění již začalo. Spotřebitel nemá právo odstoupit od smlouvy, jestliže zážitek byl splněn s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy

 
Za předchozí výslovný souhlas zákazníka se zejména považuje zahájení čerpání zážitku.

V případě odstoupení od smlouvy vrátí Adrop peněžní prostředky přijaté od spotřebitele bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým je Adrop od spotřebitele přijala, nebo jinak, bude-li s tím spotřebitel souhlasit a nevzniknou-li tím spotřebiteli další náklady. 

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, Adrop není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než obdrží zboží, nebo než spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.

Jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který Adrop nabízí, vrátí Adrop spotřebiteli náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu způsobu dodání zboží.

Spotřebitel odpovídá Adrop pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je Adrop oprávněna jednostranně započíst proti nároku spotřebitele na vrácení kupní ceny.

Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, zanikají závazky ze všech vedlejších smluv k témuž okamžiku jako závazek ze smlouvy hlavní bez nákladů pro spotřebitele s výjimkou úhrad podle § 1832 odst. 2, § 1833 a 1834 OZ.

Je-li společně se zbožím poskytnut spotřebiteli dar, je darovací smlouva mezi Adrop a spotřebitelem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy spotřebitelem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového daru účinnosti a spotřebitel je povinen spolu se zbožím vrátit i poskytnutý dar.

7. Rezervace termínu, storno rezervace


7.1 Rezervace termínu


Návrh rezervace je zákazník povinen provést nejpozději tři týdny před zamýšleným čerpáním zážitku a nejpozději tři týdny před koncem platnosti zážitku. Je-li v informaci o zážitku nebo v internetovém obchodě v popisu zážitku uvedeno, že zážitek je poskytován v sezóně, je zákazník povinen provést návrh rezervace nejpozději v době uvedené v informaci o zážitku nebo v popisu zážitku v internetovém obchodě a liší-li se doby, pak v době, která nastane dříve. Je-li dodavatelem zážitku přímo Adrop a platí-li, že zákazník uzavírá smlouvu pro sebe, je zákazník povinen provést návrh rezervace zároveň s uzavřením smlouvy, nejpozději do 30 dnů. Zákazník není oprávněn rezervovat zážitek na termín, který nastane po konci platnosti zážitku nebo po konci sezóny, skončí-li platnost zážitku před začátkem sezóny nové. Návrh rezervace se provádí v internetovém obchodě a zákazník rezervací vyjadřuje souhlas s těmito OP.


Adrop po obdržení návrhu rezervace zašle shrnutí rezervace na zákazníkem zadaný e-mail. Rezervace je dokončena v okamžiku, kdy Adrop odešle potvrzení rezervace na zákazníkem zadaný e-mail. Potvrzením rezervace se rezervace stává závaznou. Není-li zákazníkovi potvrzení rezervace odesláno na e-mail, není rezervováno a Adrop nemá povinnost plnit.


Uvede-li Adrop v internetovém obchodě u konkrétního zážitku jiný způsob provedení rezervace, má tento jiný způsob přednost před těmito OP. To platí zejména pro zážitek bungee jumping.


Jestliže navržený termín rezervace předchází uplynutí lhůty pro odstoupení od smlouvy podle čl. 6.2 těchto OP, zákazník výslovně souhlasí s tím, aby zážitek byl splněn před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.


Sjednává-li zákazník termín rezervace přímo s dodavatelem, Adrop není povinna potvrdit rezervaci na zákazníkem zadaný e-mail. Zákazník je povinen s dodavatelem sjednat i případné změny termínu rezervace přímo.


7.2 Storno rezervace ze strany Adrop


Adrop má vždy zájem na tom, aby se zážitek uskutečnil v rezervovaném termínu, nicméně je oprávněna rezervaci stornovat tak, jak je uvedeno níže. Není-li níže uvedeno jinak, nemá zákazník právo na náhradu nákladů, které mu vznikly v souvislosti se stornovanou rezervací.

(i) Stornuje-li Adrop rezervaci více než 3 dny před sjednaným termínem rezervovaného zážitku, zákazník má právo na sjednání nového termínu rezervace v rámci platnosti zážitku. V takovém případě neplatí omezení doby pro rezervaci uvedené v čl. 7.1 těchto OP.


(ii) Stornuje-li Adrop rezervaci v době od 3 dnů včetně do 24 hodin včetně před sjednaným termínem rezervovaného zážitku, zákazník má právo na sjednání nového termínu zážitku v rámci platnosti zážitku a na bonus.


(iii) Stornuje-li Adrop rezervaci méně jak 24 hodin před sjednaným termínem rezervovaného zážitku, zákazník má právo na sjednání nového termínu rezervace v rámci platnosti zážitku, na bonus a náhradu cestovních nákladů v prokázané výši.


(iv) Stornuje-li Adrop rezervaci z důvodu mimořádné, nepředvídatelné nebo neodvratitelné překážky vzniklé nezávisle na její vůli („vyšší moc“), která Adrop brání plnění povinnosti podle těchto OP, zejména zemětřesení, sesuv půdy, erupce sopky, vichřice, vánice, lijáky, záplavy a povodně, úder blesku, výpadek energie, epidemie, pandemie, státní bankrot, občanské nepokoje, stávky, převraty, revoluce, vyhlášení stanného práva, vyhlášení nouzového stavu, jiná mimořádná opatření veřejných orgánů, propuknutí války, zákazník má právo na sjednání nového termínu zážitku po odpadnutí vyšší moci. Vyšší mocí podle těchto OP je i nepřízeň počasí u zážitků, na jejichž řádné uskutečnění nebo bezpečnost má počasí negativní vliv nebo jiný důvod uvedený v popisu zážitku v internetovém obchodě. V takovém případě neplatí omezení doby pro rezervaci uvedené v čl. 7.1. těchto OP. V případě storna rezervace z důvodu vyšší moci nemá zákazník právo na bonus ani na náhradu cestovních nákladů.


(v) Stornuje-li Adrop rezervaci z důvodu skončení nebo přerušení poskytování zážitku ze strany dodavatele, pak má zákazník právo na sjednání nového termínu v jiném místě plnění v rámci platnosti zážitku nebo na změnu zážitku. V takovém případě neplatí omezení doby pro rezervaci uvedené v čl. 7.1. těchto OP. Adrop oznámí zákazníkovi storno rezervace z těchto důvodů bezodkladně, co se o skončení nebo přerušení dozví. Pro vyloučení pochybností, v tomto případě nemá zákazník právo na bonus ani na náhradu cestovních nákladů.


Nedostaví-li se dodavatel v termínu plnění zážitku na místo plnění zážitku, je zákazník povinen o tom bezodkladně informovat Adrop, nejpozději do 3 dnů, jinak nemá právo na sjednání nového termínu rezervace v rámci platnosti zážitku ani na náhradu cestovních nákladů.


7.3 Storno rezervace ze strany zákazníka


(i) Stornuje-li zákazník rezervaci více než 4 dny před sjednaným termínem rezervovaného zážitku, pak má právo na sjednání nového termínu v rámci platnosti zážitku.


(ii) Stornuje-li zákazník rezervaci 4 dny včetně a méně před sjednaným termínem, nemá právo na náhradní termín ani na vrácení ceny zážitku a smlouva končí.

Uvede-li Adrop v internetovém obchodě u konkrétního zážitku jiné podmínky storno rezervace, má tento jiný způsob přednost před těmito OP. To platí zejména pro zážitek bungee jumping.


8. Změna, reklamační řád, mimosoudní řešení sporů, odpovědnost za újmu, smluvní pokuta


8.1 Změna


Pokud zákazník požaduje zážitek změnit za jiný, je možné vybrat si jiný zážitek ve stejné nebo vyšší ceně, než byl zážitek původní. Případný rozdíl v ceně zákazník doplatí. Změnu je možné provést do prvního návrhu rezervace, s výjimkou podle čl. 7.2 písm. (v) těchto OP. Pro vyloučení pochybností, není povinností Adrop vyměnit zážitek za peníze.


8.2 Reklamační řád

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 OZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

Adrop odpovídá zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Adrop odpovídá zákazníkovi, že zboží:

(i) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;

(ii) je vhodné k účelu, pro který jej zákazník požaduje a s nímž Adrop souhlasil, a

(iii) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.

Adrop odpovídá zákazníkovi, že vedle ujednaných vlastností:

(i) je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem, 

(ii) zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může zákazník rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení, zejména reklamou nebo označením (Adrop není vázán veřejným prohlášením, prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv), 

(iii) je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může zákazník rozumně očekávat,

ledaže Adrop zákazníka před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a zákazník s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.

Adrop neodpovídá za vady zboží, které vznikly nesprávným nebo vadným použitím, ani za případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé. 

Projeví-li se vada zboží v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou zákazník nemůže zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

Zákazník může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.  Právo z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou zboží není opotřebení způsobené obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.

Má-li zboží vadu, může zákazník požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro zákazníka. Adrop může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.

Adrop odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím zákazníkovi nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který zákazník zboží koupil. K odstranění vady převezme Adrop zboží na vlastní náklady.

Zákazník může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud 

(a) Adrop vadu zboží odmítl odstranit,

(b) se vada zboží projeví opakovaně,

(c) je vada zboží podstatným porušením smlouvy, nebo

(d) je z prohlášení Adrop nebo z okolností zjevné, že vada zboží nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro zákazníka.

Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada nevýznamná. 

Odstoupí-li zákazník od smlouvy, Adrop vrátí zákazníkovi kupní cenu zboží bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží nebo co mu zákazník prokáže, že zboží odeslal.

Jakmile zákazník zjistí vadu zboží nebo zážitku, vytkne ji bez zbytečného odkladu Adrop a zboží Adrop předá, nebo jej podle jeho pokynů uschová nebo s ním jinak vhodně naloží tak, aby vada mohla být přezkoumána (reklamace). Vytkl-li zákazník Adrop vadu oprávněně, neběží lhůta pro vytknutí vady po dobu, po kterou zákazník nemůže vadné zboží užívat. 

Zákazník v reklamaci uvede, jak se vada projevuje a své tvrzení vhodně doloží (pořídit fotografie, videozáznam, svědectví apod.).

Reklamaci uplatňuje zákazník v sídle Adrop na adrese Vinohradská 2165/48, 120 00 Praha 2, nebo v provozovně Adrop s.r.o., Železná 830/12a, 460 01, Liberec, písemně, osobně, nebo e-mailem na adresu info@adrop.cz. Reklamované zboží doručí na adresu sídla nebo na doručovací adresu Adrop s.r.o., Železná 830/12a, 460 01, Liberec. 

Zákazník je povinen sdělit Adrop, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. 

Adrop je povinna vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

O reklamaci Adrop rozhodne ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dní. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží či zážitku potřebná k odbornému posouzení vady.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Adrop se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení reklamace běží od uplatnění reklamace. Po marném uplynutí lhůty může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

Adrop je povinna vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

Zákazník odpovídá za snížení hodnoty reklamovaného zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti zboží.

Adrop neodpovídá za služby poskytované subjekty odlišnými od Adrop, a to zejména provozovatelů platebních systémů, služby „Twisto“ nebo doručovatelů (kurýrů), ani za jakékoli následky jejich jednání, či práva a povinnosti s těmito službami nebo následky spojenými.


Zákazník, který je spotřebitelem, je oprávněn se v případě neuznání reklamace, nebo jakéhokoliv jiného sporu s Adrop obrátit na nezávislé centrum řešení spotřebitelských sporů České obchodní inspekce (ČOI) Ústřední inspektorát - oddělení ADR Štěpánská 15, 120 00 Praha 2 a zahájit bezplatný proces mimosoudního jednání. Podrobnosti o podmínkách a způsobu zahájení mimosoudního jednání jsou uvedeny na stránkách www.coi.cz.

Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://evropskyspotrebitel.cz/ je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). 

Adrop je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.


8.3 Odpovědnost za újmu

Zákazník, kterému vznikla při čerpání zážitku újma, je povinen se s návrhem na náhradu újmy obrátit na toho, kdo mu újmu způsobil.


Plní-li v místě plnění zážitek pro Adrop dodavatel a způsobí-li zákazníkovi újmu dodavatel, je zákazník povinen se se žádostí na náhradu újmy obrátit na dodavatele.


Plní-li zážitek přímo Adrop, zejména v případě v čl. 10 těchto OP, je zákazník povinen obrátit se se žádostí o náhradu újmy na Adrop.


Zákazník odpovídá Adrop za škodu, kterou způsobí v souvislosti s čerpáním zážitku, a to včetně škody způsobené na zážitkovém balíčku.


8.4 Smluvní pokuta


Je-li v těchto OP uvedeno, že Adrop nevrací cenu zážitku nebo jinou platbu (zejména zálohu Odložené platby podle čl. 4 těchto OP), znamená to, že Adrop má právo na zaplacení smluvní pokuty od zákazníka. Smluvní pokuta je sjednána za porušení povinnosti, pro kterou je v příslušném ustanovení OP uvedeno, že se cena zážitku nebo jiná platba nevrací. Výše smluvní pokuty je rovna ceně zážitku nebo výši jiné platby, která se nevrací. Adrop je oprávněna smluvní pokutu započíst na jakékoli peněžité plnění zákazníkovi.


9. Duševní vlastnictví 


Veškeré materiály a informace v internetovém obchodě jsou výhradně duševním vlastnictvím Adrop nebo třetích osob. Tyto materiály a informace nesmí být použity nebo upravovány bez souhlasu Adrop. Internetový obchod může obsahovat odkazy na jiné internetové stránky třetích osob. Adrop není odpovědná za obsah jiných internetových stránek a za služby na nich nabízené. Fotografie se mohou u některých zážitků lišit od vlastního průběhu zážitku, obsah zážitku se však neliší.


10. Zvláštní ujednání platná pro zážitek „VR pro Tebe“


10.1. Dodavatelem tohoto zážitku je přímo Adrop. Povinností Adrop zajistit dodání zážitku se v tomto případě rozumí povinnost Adrop přenechat zákazníkovi k dočasnému užívání zážitkový balíček sestávající se z headsetu pro virtuální realitu (brýlí), propojovacího zařízení (tzv. černé “kouzelné bedničky”, ze které vede HDMI kabel do TV, USB kabel a kabel do elektrické zásuvky), levého a pravého ovladače (joysticků), úložné krabice a návodu na použití („VR set“). Sjednaná vlastní cena za poskytnutí zážitku má v tomto případě bez ohledu na označení povahu nájemného za dočasné užívání VR setu.


10.2. Zážitek je ze strany Adrop splněn dodáním VR setu zákazníkovi na místo plnění zážitku a umožněním dočasného užívání VR setu zákazníkovi po dobu sjednanou ve smlouvě.

10.3. Požadavky na hardwarové a softwarové prostředí zákazníka, které jsou předpokladem funkčnosti VR setu, jsou uvedeny v nabídce v internetovém obchodě u zážitku. Vady způsobené nesplněním těchto požadavků na straně zákazníka nejsou vadami VR setu.


10.4. Zákazník je povinen poskytnout Adrop součinnost k dodání VR setu do místa plnění a VR set převzít. Zákazník je povinen obsah a stav VR setu přezkoumat při jeho dodání do místa plnění zážitku a přezkoumat jeho funkčnost nejpozději po zapojení VR setu v místě plnění, přičemž zapojení VR setu v místě plnění je zákazník povinen učinit ihned po dodání VR setu do místa plnění zážitku. Reklamaci zážitku musí zákazník uplatnit písemně u Adrop bez zbytečného odkladu poté, co se dozví o důvodu reklamace, a to nejpozději v den dodání VR setu do místa plnění zážitku. Pozdější reklamace Adrop zamítne. Reklamaci lze uplatnit e-
mailem na info@adrop.cz .


10.5. VR set je účelově určen výhradně pro účel uvedený v návodu na použití. Není-li zde účel uveden, platí, že VR set je účelově určen výhradně pro obvyklé použití vyplývající z jeho povahy (tj. ke hraní předinstalovaných her ve virtuální realitě). Zákazník je povinen při užívání VR setu dodržovat pravidla pro jeho užívání, řádně o něj pečovat a používat jej pouze obvyklým, bezpečným a nijak nepoškozujícím způsobem. Zákazník je povinen na vlastní náklady a odpovědnost zabezpečit prostor, ve kterém bude VR set používat, takovým způsobem, aby tento prostor byl při užití VR setu zcela bezpečný, tj. zejména splnit, že se v tomto prostoru nebude nacházet nic, do čeho by bylo možné se kopnout, zamotat či narazit,
a dále splnit, že prostor bude mít vhodný a bezpečný povrch, po kterém nebude zejména možno uklouznout. Zákazník je povinen předcházet vzniku jakýchkoli škod na VR setu a zabezpečit jej před poškozením, ztrátou, odcizením či dalšími riziky. Zákazník není oprávněn VR set a/nebo jeho součásti či softwarové a jiné jeho vybavení žádným způsobem měnit, zasahovat do nich či z nich pořizovat kopie. Zákazník se zavazuje splnit, že veškeré osoby, kterým VR set zpřístupní či jakkoli umožní užívat, budou dodržovat veškeré podmínky a pravidla pro jeho užívání včetně podmínek uvedených v těchto OP.


10.6. Zákazník odpovídá Adrop za škodu, kterou na VR setu a/nebo jeho součásti či softwarovém a jiném jeho vybavení způsobí on či kterákoli třetí osoba, které zákazník VR set zpřístupní a/nebo jakkoli umožní užívat, a to včetně škody způsobené nevhodným či nedbalým zacházením. Zákazník odpovídá Adrop za škodu vzniklou tím, že zákazník VR set nevrátí Adrop řádně a včas. Zákazník je povinen uhradit škodu vzniklou poškozením ve výši nákladů na opravu VR setu či jeho části a případných souvisejících nákladů. Pokud dojde ke zničení, ztrátě či odcizení VR setu či jeho části, je zákazník povinen uhradit škodu ve výši
odpovídající hodnotě VR setu či jeho části v době vzniku příslušné události spojené s povinností uhradit škodu.


10.7. V případě, že se na VR setu vyskytne vada či vznikne škoda, je zákazník povinen VR set ihned přestat používat a odstavit jej a ihned informovat Adrop, a to i v případě, že vznik škody teprve hrozí, jinak odpovídá Adrop za škodu způsobenou pozdním oznámením vady či škody či neprovedením potřebných úkonů k odvrácení škody.


10.8. Doba, po kterou je zákazník oprávněn VR set užívat, je vždy dobou určitou a je konkrétně sjednána ve smlouvě uzavírané postupem dle těchto OP.


10.9. K okamžiku skončení doby, po kterou je zákazník oprávněn VR set užívat, je zákazník povinen kompletní a čistý obsah VR setu ve stavu, v jakém jej převzal, s přihlédnutím k běžnému opotřebení způsobenému řádným užíváním VR setu, uložit zpět do úložné krabice a vrátit jej Adrop, tj. připravit jej ke zpětnému odběru ze strany Adrop nebo dopravce Adrop v místě plnění v čase určeném Adrop nebo dopravcem Adrop, nebude-li ujednáno jinak.


10.10. Dodání VR setu do místa plnění a jeho vrácení Adrop je zákazník povinen stvrdit podpisem na příslušných protokolech Adrop.


10.11. Je-li tak sjednáno ve smlouvě, je zákazník povinen složit Adrop peněžitou jistotu. Adrop není povinna dodat VR set zákazníkovi před složením jistoty ze strany zákazníka. Adrop je povinna vrátit zákazníkovi jistotu nejpozději do 60 dnů ode dne, v němž zákazník vrátil Adrop VR set. Úrok z jistoty činí 0,01 % ročně. Adrop je oprávněna jednostranně započíst svou pohledávku za zákazníkem na náhradu škody a další své pohledávky za zákazníkem vzniklé v souvislosti se zážitkem oproti pohledávce zákazníka za Adrop na
vrácení jistoty.


10.12. Adrop je oprávněna odstoupit od smlouvy v případě, že zákazník nebude VR set užívat pro sjednaný účel, nebude dodržovat pravidla pro užívání, nebude řádně o VR set pečovat a používat jej pouze obvyklým, bezpečným a nijak nepoškozujícím způsobem, bude zahájeno insolvenční či exekuční řízení proti zákazníkovi, pokud bude prohlášen jeho úpadek či pokud zákazník vstoupí do likvidace.


10.13. V případě, že smlouva skončí před původně sjednanou dobou užívání VR setu, má Adrop právo na úhradu ceny za poskytnutí zážitku v poměrné výši za celou dobu, po kterou měl zákazník VR set u sebe. V případě, že zákazník VR set včas nevrátí, má Adrop právo požadovat po zákazníkovi doplacení ceny za poskytnutí zážitku rovněž za celou dobu, po kterou měl zákazník VR set u sebe po uplynutí doby, která byla ve smlouvě sjednána jako doba, po kterou je zákazník oprávněn VR set užívat.


10.14. Na zážitek se kromě zvláštních ujednání tohoto článku v plném rozsahu aplikují také ostatní ujednání těchto OP a povinnosti uvedené v nabídce u tohoto zážitku v internetovém obchodě. V případě rozporu mají povinnosti uvedené v nabídce u tohoto zážitku v internetovém obchodě přednost před zvláštními ujednáními tohoto článku a ostatními ujednáními těchto OP; zvláštní ujednání tohoto článku pak mají přednost před ostatními ujednáními těchto OP.

11. Zvláštní ujednání platná pro zážitky typu Kutilbox, Gurmán, Dárkové sety apod.

11.1 Povinností Adrop zajistit dodání zážitku se v tomto případě rozumí povinnost Adrop umožnit zákazníkovi nabýt vlastnické právo ke zboží. Zbožím se pro účely tohoto článku rozumí zejména potraviny, nápoje, tabák apod.

11.2 Adrop předá zboží dle objednávky do vlastních rukou zákazníka, do rukou jeho zákonného zástupce či zmocněnce, případně na místo oběma stranami smluvené. Za zákazníka může zboží převzít i fyzická osoba starší 18 let, která se zdržuje v bytě nebo jiných prostorách na adrese zákazníka.

11.3 Adrop je oprávněna prověřit věk zákazníka v souvislosti s prodejem určitého druhu zboží, zejména v souvislosti s prodejem alkoholických nápojů a tabáku nebo tabákových výrobků, a to nahlédnutím do zákazníkova dokladu totožnosti. Neprokáže-li zákazník potřebný věk, je Adrop oprávněna odstoupit od smlouvy a požadovat náhradu vynaložených nákladů na plnění objednávky. Adrop si vyhrazuje právo zavést omezení prodeje některého zboží i na jiné druhy zboží.

11.4 Adrop rozhoduje o způsobu balení zboží, ledaže si zákazník v Internetovém obchodě vybral způsob balení zboží. Poškození balení zboží není podstatným porušením smlouvy a důvodem pro odstoupení od smlouvy.

11.5 V případě odstoupení od smlouvy zákazník může předat zboží ihned osobě, která mu jej za Adrop předala, a není-li to možné, pak postupem podle 6.2 těchto OP a zaslat zboží na své náklady na korespondenční adresu ADROP.CZ Železná 830/12a, 460 01 Liberec I-Staré Město.

11.6 Odstoupit nelze od smlouvy týkající se zboží podléhajícího rychlé zkáze nebo zboží, které bylo po dodání smíseno. Zákazník dále nemůže odstoupit od smlouvy na zboží, které bylo dodáno v uzavřeném obalu a které zákazník z obalu vyndal.

11. 7 Zákazník vrací zboží úplné a v nepoškozeném stavu. Při odstoupení od smlouvy a následném vrácení zboží zákazník odpovídá Adrop za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím.

11.8 Zákazník je povinen předané zboží neprodleně po jeho převzetí zkontrolovat zejména s ohledem na vlastnosti a množství a zjištěné nedostatky vytknout Adrop. Pokud zboží při předání zákazníkovi bude vykazovat vady, např. bude „prošlé“ (uplynula doba minimální trvanlivosti, datum spotřeby, nebo jiná forma obdobného významu) nebo bude jinak zjevně nezpůsobilé pro užití, reklamuje zákazník zboží u Adrop obratem, nejpozději do 2 dnů od zjištění vady. U čerstvého zboží určeného ke spotřebě do 24 hodin zákazník vady reklamuje do 24 hodin od převzetí. Postup reklamace se řídí čl. 8.2 OP. Nevytkne-li zákazník zjevné vady zboží při jeho předání a/nebo nepodaří-li se prokázat, že zboží mělo vytýkané vady již při jeho předání, je Adrop oprávněna reklamaci odmítnout.

Obchodní podmínky jsou platné s účinností od 12. 9. 2023.

Potřebujete poradit s výběrem?

Vendula Kobrová, zákaznický servis

484 800 980 (po - pá 8-20)

info@adrop.cz